.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شهری کنار دریا اما بدون ساحل آزاد
نکا تنها شهرستان متصل به دریای خزر از داشتن ساحلی آزاد برای مردم محروم است.

به گزارش شمال نیوز، شریعتی نماینده مردم گلوگاه، بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی گفت: نشستی امروز ۳۰ دی ماه در شهرداری نکا برگزار و موضوع  دسترسی نداشتن آزادانه مردم این شهرستان به ساحل دریا مطرح و تصمیماتی گرفته شد.

او افزود: همه مسیر‌هایی که امکان دسترسی آزادانه مردم نکا به ساحل دریا را میسر می‌کند امروز بررسی و بازدید میدانی می‌شود.

شهرستان نکا در ۲۵ کیلومتری دریا قرار دارد و روستا‌های این شهرستان متصل به دریا هستند اما وجود صنایع بزرگ استراتژیک و پلاژ نیرو‌های مسلح در این منطقه امکان دسترسی آزادانه مردم این شهرستان به دریا را غیر ممکن کرده است و اهالی برای رفتن به ساحل باید به سواحل شهرستان‌های همجوار مانند بهشهر یا میاندورود بروند.

شریعتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آزادسازی سواحل دریای خزر و حفظ حریم ۶۰ متری اراده قاطع قوه قضاییه، مجریه و از اولویت‌های نمایندگان شمالی مجلس است که در سطوح ملی برای اجرای آن رایزنی خواهد شد.

نماینده مردم گلوگاه، بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از سواحل دریای خزر در شهرستان نکا متعلق به نهاد‌های دریایی مانند بندر، کشتی سازی ، نیروگاه و شیلات است و کارکرد آن‌ها به گونه‌ای است که باید در ساحل حضور داشته باشند اما بخشی از ساحل در اختیار نیرو‌های مسلح است که کاربری نظامی ندارند و  حفظ حریم ۶۰ متری دریا در این منطقه از طریق وزارت دفاع و ستاد کل نیرو‌های مسلح پیگیری خواهد شد.

از ۸۹۰ کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر در شمال کشور ۴۳۸ کیلومتر مربوط به مازندران است که ۴۰۸ کیلومتر آن تاکنون آزاد و در اختیار مردم قرار گرفته است.

۱۴ کیلومتر از سواحل آزاد نشده از جمله در شهرستان نکا در اختیار نهاد‌ نظامی است که کاربرد نظامی ندارند و به عنوان مرکز رفاهی کارکنان فعالیت می کند که بر اساس قانون باید آزاد شوند.

نماینده مردم گلوگاه، بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد بزودی با رایزنی‌هایی که در سطوح ملی و با مقامات نیرو‌های مسلح کشور انجام می‌شود امکان دسترسی آزادانه مردم نکا به ساحل نیز فراهم شود.

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.